Renginiai
Alizavos biblioteka prisidėjo prie pasaulinės Medijų ir informacinio raštingumo savaitės
2024 10 28Paskutinę spalio savaitę visame pasaulyje minima Medijų ir informacinio raštingumo savaitė skatina stiprinti kritinį mąstymą, ugdyti gebėjimą atpažinti patikimą informaciją bei atsakingai ją vartoti. Alizavos biblioteka irgi prisidėjo prie šios svarbios iniciatyvos, siekdama didinti jaunimo žinojimą apie netikras naujienas, dezinformaciją bei skatinti kritišką informacijos vertinimą. Bibliotekoje 8 klasės mokiniai dalyvavo užsiėmime, kur sprendė Medijų ir informacinio raštingumo kryžiažodį. Ieškodami atsakymų, jie turėjo galimybę daugiau sužinoti apie autorių teises, intelektinę nuosavybę, manipuliacijos, dezinformacijos ir kt. sąvokas. Po užduoties mokiniai atsakymus išsiuntė renginio organizatoriams.
Be to, bibliotekininkė pristatė Skaitymo iššūkio užduotis. Ji demonstravo įvairias knygas, įskaitant ir tas, kurios sukurtos dirbtinio intelekto. Mokiniams buvo paaiškinta, kaip atskirti tikras knygas nuo DI sukurtų. Mokiniai greitai įvaldė užduotį, teisingai išskirdami netikrus kūrinius, ir taip patvirtino augančius informacinio raštingumo įgūdžius.
Finansinio raštingumo pamokos žaidžiant „Sukčių voratinklį“
Spalio 25 dieną Alizavos bibliotekoje Danielius Petrošius, Kupiškio KC Alizavos padalinio edukatorius, 8–10 klasių mokiniams vedė finansinio raštingumo ir kritinio mąstymo pamokas pasitelkdamas strateginį stalo žaidimą „Sukčių voratinklis“. Žaidime mokiniai mokėsi atpažinti sukčiavimo schemas ir kurti veiksmingas strategijas joms suardyti, lavindami savo gebėjimus vertinti finansines rizikas ir apsisaugoti nuo apgaulių.
Lietuvoje sukčiavimo atvejų nuolat daugėja, tad šios edukacijos padeda jaunuoliams pasiruošti realioms situacijoms, skatinant juos būti budriems ir atsakingiems priimant finansinius sprendimus. Žaisdami mokiniai susipažino su įvairiomis sukčiavimo formomis – nuo romantinio sukčiavimo iki investicinių apgavysčių, mokėsi kritiškai vertinti pasiūlymus ir apsvarstyti finansinių sandorių patikimumą.
Žaidimo metu mokiniai taip pat plėtojo bendradarbiavimo įgūdžius, nes siekdami nugalėti sukčius turėjo veikti kartu kaip komanda.
Bibliotekininkė Danutė Miknevičienė
Nuotr. D. Miknevičienės